Min resa till Jordanien - dag 2
2014-03-31 | 22:51:22

Det här var dag två på resan och här hade vi precis ätit frukost och samlats i hotellobbyn för att gå till en närliggande kyrka och delta i en mässa.

Kyrkan var ortodox och alla var lite nervösa innan de gick in, satte på sig sjalar och försökte täcka så mycket hud som möjligt. När vi kom in märkte vi dock att de flesta inte var mycket mer påklädda än hemma i Sverige.

Mässan skillde sig mycket från dem hemma i Sverige, att allting sades på ett språk vi inte förstod kan väl också ha varit en bidragande faktor till att allt kändes konstigt. Vi hade egentligen ingen aning om när vi skulle göra vad, så vi sneglade på kvinnan bredvid oss och stod upp när hon gjorde det och satte oss när hon satte sig osv.

Vincent hade införskaffat sig en palestinasjal och var ganska lik en arab.

Agnes hade köpt en annorlunda frukt.

Alexander, Hedvig och Alma, inspekterandes en jordansk läskedryck.

Jonas.

Elin och Simon.

Alma.

Vi åt lunch och fick ungefär precis samma mat som dagen innan, vi började ana att vi skulle stöta på mer av detta under veckans gång.

Vi hoppade in i bussen och lämnade Madaba, på vägen stannade vi på en vacker utsiktsplats.

Första stoppet gjorde vi någonstans mitt i öknen. Vi gick på en evighetslång stengång och kom tillslut fram till en gammal byggnad full av gammal mosaikkonst.

Måste fota!
Vår guide tillsammans med Erica.
Simon rockade en palestinasjal han med.

Lina.

Agnes!

Modell..

Vi fortsatte åka med bussen i några evigheter till, efter ett tag började solen att gå ner och ljuset var såhär fint, fast tusen gånger finare i verkligheten.

Vi stannade till ännu en gång på en liten kulle, vår guide tyckte att vi skulle få se ännu en utsikt och få passa på att fotogradera i det vackra ljuset medan solen höll på att gå ner. Han varnade oss för "kylan" och uppmanade oss att ta på oss jackor, i själva verket var luften otroligt sval, haha...

You och Niva ♥

När vi sedan äntligen åkte vidare mot vår slutdestination, dvs beduincampingen utanför Petra, såg himlen ut såhär. Det var så himla vackert och jag försökte desperat fånga det på bild, det blev kasst såklart. Men lite kan man ju ana.

Vi anlände till en plats mitt i öknen omgiven av massiva berg, åt middag i beduintält och andades in en värld jag inte visste fanns.
Så här jävla vackert var det. Tänker aldrig glömma.